Training · Urheilu

KROPPA SANOI “KIITTI NYT RIITTI”

Viime viikkoina olen treenaillut aika paljon ja kovaa. En ole mahduttanut väliin yhtään rauhallisempaa treeniä ja lepopäivätkin on olleet aika vähissä suhteutettuna treenien intensiteettiin. Tämä viikko onkin mennyt vähän tukkoisen oloisesti ja viikon mittaan kroppa on yrittänyt viestitellä kaikenlaisilla signaaleilla levon tarpeesta. Olen tyynesti sulkenut signaalit mielestäni ja porskuttanut eteenpäin täyttä vauhtia tälläkin viikolla. On ollut vaan niin ihana päästä treenaamaan. Eilen oli kuitenkin pakko myöntää itselle etten ole ollut kauhean järkevä treenien suhteen tällä viikolla.

img_9368
Kun on kirjannut saliohjelman painot ylös, on helppo lisätä liikkeisiin muuta kilo joka viikko!

Heti maanantaina puntilla jalkojen lihakset ilmoittivat jo aika alkuvaiheessa että ovat edelleen väsyneet eivätkä aio siirrellä tai nostella kauhean isoja kuormia. Samoin alaselässä tuntui väsymys kyykätessä ja suurin osa ajasta menikin siihen että keskityin keskivartalon tiukkana pitämiseen. Onneksi kävimme Petran kanssa vain saliohjelmaani läpi joten varsinaista treeniä en puntin puolella tehnyt. Seuraavan kerran uskalsin puntin puolelle tekemään jalkoja vasta torstaina. Lukkopainit puntin jälkeen meni onneksi oikein onnistuneesti.

Itsenäisyyspäivä meni meidän perheellä leppoisasti. Aamulla olimme Väkevä Boxingilla kuntopiirissä ja loppupäivä menikin kyläillessä sukulaisilla ja tietenkin Linnan juhlia katsellessa (tai oikeastaan kuunnellessa, puuhailin kaikkea muuta). Pakko hehkuttaa, miten ihana Väkevälle on aina mennä treenaamaan! Tunnen oloni joka kerta tervetulleeksi vaikka en olekaan varsinainen jäsen, näen treenikavereita joita en ole nähnyt pitkään aikaan ja yhteishenki on siellä aivan sanoinkuvaamattoman hieno. Erittäin suurena plussana saan joskus haleja, se on parasta! 🙂 Lähden Väkevältä joka kerta kaikkeni antaneena ja onnellisena. Varsinkin jos olen ollut päävalmentajan Jannen hellässä huomassa. Olisi mukava ehtiä sinne enemmänkin treenailemaan, mutta aika ei vain yksinkertaisesti riitä.

dsc_0380_edited
Reippaat Itsenäisyyspäivän jumppaajat! Hauskaa oli ja hiki lensi. Väkevälle saa mennä kokeilemaan kaikkia lajeja, suosittelen lämpimästi!

Eilen kävin vielä ennen lukkopainia puntilla pumppailemassa selkää ja olkapäitä. Jos haluatte tehokkaan treenin ja suoriutua saliohjelmasta nopeammin, niin suosittelen tekemään saliohjelman kiertoharjoitteluna. Aikaa säästyy ja syke pysyy korkealla. Minulla oli esimerkiksi selälle neljä liikettä, jotka tein putkeen ennen taukoa. Toistoja 12 per liike ja kierroksia neljä. Toki painot pitää muistaa pitää sellaisina, että jaksaa tehdä puhtaalla tekniikalla kaikki neljä kierrosta! Ja selän jälkeen sama juttu olkapäille. Puntin puolella treeni meni ihan mukavasti, mutta väsymys ja levon tarve alkoi puskea pinnalle todella pahasti. Kaikki lihakset ovat kipeänä, sellaisetkin joihin en tänään edes kiinnittänyt huomiota. Lisäksi sääressäni sääriluun vieressä on kipupiikkejä joita ei kuuluisi olla. Tunnin verran lukkopainia puntin päälle oli aika rankkaa, ja totesinkin sparrin aikana parilleni että “oon niin väsynyt että tekis mieli vaan halia sua tää 6 minuuttia”.

img_9376_edited
Vielä jaksaa hymyillä. Ihanaa viikonloppua!

Mutta seuraavat päivät tuovat kaikkea ihanaa tullessaan. Vietämme mieheni kanssa laatuaikaa kahdestaan Helsingissä ja jäämme hotelli Kämpiin yöksi. Kämpissä on spa, jossa aiomme saunoa ja rentoutua koko lauantain! Eipä voisi parempaan väliin spa-viikonloppu sattua, lepo ja pieni pysähtyminen tulee todellakin tarpeeseen. Kerron enemmän viikonlopustamme teille myöhemmin.

Ihanaa viikonloppua kaikille, muistakaa levätä ja nauttia elämästä! ❤

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s