Lifestyle · Training · Urheilu

JALKATREENI

Lauantaina oli ihan mielettömän ihana ilma, ja tietenkin se piti käyttää kaikin tavoin hyväksi ja käydä päiväreissun lisäksi ulkona treenaamassa. Sovittiin ystäväni Petran kanssa treffit urheilukentälle ja tehtiinkin sitten aikamoinen jalkajumppa. Aluksi olimme ajatelleet että teemme loikkatreenin, mutta loppujen lopuksi teimme aivain jotain muuta. Petran kanssa on aina kiva sopia treenitreffit, koska hänellä on samanlainen treenimentaliteetti kuin minulla, ja muutenkin ystävän kanssa treenaaminen on välillä niin paljon mukavempaa kuin yksin punttisalilla puurtaminen. Petralla on myös ihan hulluja treeni-ideoita, sellaisia mitä en ikinä lähtisi yksin toteuttamaan. Lauantaina hän ilmoitti heti alkuun että “ajattelin et me mennään tää kenttä ympäri askelkyykkykävelyllä”. Yritin vähän pyristellä vastaan mutta ei se mitään auttanut. Ei muuta kuin tuumasta toimeen. Askelkyykkyjumpan lisäksi teimme lyhyen HIIT-treenin. Tuntui muuten mukavasti jaloissa, niin treenin aikana kuin myös pari päivää sen jälkeen. Otahan itsellesi ylös ja lähde kokeilemaan!

Huolelliset alkulämmöt noin 10 minuuttia.

400m askelkyykkykävelyä

PhotoEditor-1500392735255

 

Meillä meni tähän aikaa 19 minuuttia (siis oikeesti, 19 minuuttia askelkyykkyä!!). Sen jälkeen pieni hengähdys ja HIIT:n pariin!

HIIT:   3x (5x 30 sek työtä + 30 sek lepoa)

Vuorikiipeilijä. Asetu punnerrusasentoon ja jännitä keskivartalo tiukaksi. Tuo vuorotellen polvia lähelle rintaa. Tahti voi olla joko hidas tai nopea. Liikken pitäisi tuntua eniten vatsassa.

PhotoEditor-1500378206498

Kyykkyhyppy. Istu penkille ja jännitä keskivartalo. Hyppää räjähtävästi ilmaan. Käy nopeasti istumassa ja hyppää uudelleen.

PhotoEditor-1500378156270

Kapea punnerrus. Kädet hartioiden leveydellä, sormet osoittavat eteenpäin. Alas mennessä kyynärpäät hipovat kylkiä.

PhotoEditor-1500378109766

Penkillenousu yhdellä jalalla. Astu ensin oikealla jalalla penkille. Tuo vasen jalka oikean viereen, ja käytä nopeasti maassa.

PhotoEditor-1500378301731

Meillä meni yhteensä aikaa noin tunti. Tuo askelkyykkykävely oli kyllä tiukka, mutta ei sitten kuintekaan niin paha kuin aluksi ajattelin. 200 metrin kohdalla alkoi poltella aika mukavasti ja sykkeet oli korkealla, mutta loppuun asti mentiin. Keskityimme hyvään tekniikkaan ja tarpeeksi pitkään askeleeseen. Itse sain keskittyä myös siihen, etten väsyneenä lähde kippaamaan painoa liikaa eteenpäin, jolloin työ menee enemmän etureisille kuin pakaralle. Kun olimme kyykkäilleet radan ympäri, pidimme pienen tauon ja teimme tuon HIIT:n. Elikkäs nuo viisi (tai siis neljä, mutta viimeinen oli 30 sekuntia per jalka) liikettä putkeen, kierrosten välissä voi pitää minuutin tauon. Käytimme katsomoa hyväksi ja teimme kaikki liikkeet sen avulla.

Oli aika hyvä treeni! Tiukka, mutta ei liian tappava kuitenkaan. Käy sinäkin testaamassa! 🙂

PhotoEditor-1500378243415
We made it! ❤

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s